ליווי הורים במערכת החינוך - איך מקבלים את כל הכלים שמערכת החינוך מציעה?
ילדינו מבלים שעות רבות במערכת החינוך. החל מגיל 3 בגן הילדים – תחילת חוק חינוך חובה, גילאי 6-7 תחילת בית הספר היסודי ועד גיל 18 בסיום התיכון. בכל גיל ישנה תוכנית לימודים המתאימה ליכולות הקוגניטיביות, מוטוריות, פסיכולוגיות של הילדים וצוות ההוראה מלמד תוכנית זו במשך שנת הלימודים.
תוכנית הלימודים מורכבת מרכישת מיומנויות רבות. מיומנויות של ידע כגון כתיבה וקריאה וגם ממיומנויות תקשורת ומיומנויות חברתיות. אלה עוזרות לילד לבנות דימוי חיובי של מי אני כתלמיד. ישנם כמובן נתונים נוספים איתם מגיע הילד שאי אפשר לבודד אותם אבל כאשר מגיע ילד למערכת החינוך השאיפה היא להעניק לו את כל המיומנויות כך שיוכל ללמוד היטב ולהרגיש טוב ברוב הזמן.
מה עושים כשהילד נתקל בקשיים בלימודים?
מה עושים כאשר הילד אינו מתקדם בלימודים כחבריו לכיתה?
מה עושים כאשר ילד אינו יכול לשבת על הכסא 45 דקות כמצופה ממנו בשיעור?
מה עושים כשילד נכשל שוב ושוב באותו מבחן?
לקוחות מספרים
הגענו לחגית אחרי ששמענו שהיא עושה טיפול משפחתי והיא גם מכירה את מערכת החינוך ועובדת כיועצת חינוכית.
הבת שלנו נתקלה בקשיים כבר בכיתה א׳, ובאמצע כתה ב׳ כבר היה קשה לא רק בלימודים. החלו בעיות התנהגות והתחלנו לקבל שיחות טלפון מהמורה לפחות פעמיים בשבוע. עם הגדולים שלנו לא היו בעיות ולא הכרנו קשיים בבית ספר. המורה אמרה שאנחנו צריכים לעשות לילדה אבחון. האמת שלא היה לנו מושג מה לעשות והגענו לאתר של חגית. בפגישה דיברנו על הקשיים של הילדה, וחגית הציעה לנו לקיים מפגשים עם המחנכת והיועצת, כדי להבין מה הקשיים בדיוק ואם אכן יש צורך באבחון - איזה אבחון צריך, היות ויש סוגי אבחון שונים.
זה עזר לנו מאד - תודה!
חגית היא גם מטפלת זוגית, גם מדריכת הורים וגם עובדת עם בתי ספר ויש לה הרבה ידע.
בכל קושי משפחתי תפנו אליה, היא אלופה ותודה!